کاربرد سینی کابل در ساختمان

کاربرد سینی کابل در ساختمان

یکی از کارهای مهم و دشوار که باید با دقت بالایی انجام شود، برق رسانی به ساختمان‌های بزرگ می باشد؛ اما این کار با استفاده از سینی کابل برق بسیار راحت شده و افراد با استفاده از این وسیله کابل های برق را ساده تر نگهداری کرده و می توانند سیم کشی ساختمان های بزرگ را در زمان بسیار کوتاه انجام دهند. اکثر اوقات، در مکان های خارجی از سینی کابل استفاده می شود.

 

سینی کابل چیست؟

در ساختمان های بزرگ، به دلیل طولانی بودن مسیر های ساختمانی، سیم کشی آنها بسیار سحت است؛ اما سینی های کابل، کار را آسان کرده و می توان با وجود آنها از سیم های روکش دار که برای برق رسانی، کنترل و همچنین ارتباطات بکار می روند، نگهداری و محافظت نمود.

 

طول سینی کابل به طور معمول ۳ متر است؛ اما بسته به سلیقه مشتری طول آن می تواند بیشتر شود و طوری طراحی شده اند که از مقاومت بالایی برخوردارند و در جای خود محکم باقی می مانند.

مطابق با مقررات NEC و استانداردها، سینی کابل، واحد یا مجموعه ای از واحدها یا اتصالات است که دارای سیستم ساختاری مقاوم می باشد و جهت حفاظت و مراقبت از کابل ها و سیم های روکش دار استفاده می شود. کابل سیمی می تواند از تمام مدل های سیم کشی از جمله کابل توزیع برق، کابل نوری، خطوط حاوی برق ولتاژ بالا، سیم کشی تجهیزات مخابراتی و ارتباطی و همچنین سیم‌کشی سیستم های حساس کنترلی پشتیبانی کند.

کاربرد سینی کابل در ساختمان

جنس سینی کابل از چیست؟

۱. این سیستم ها یا از فلزی که در برابر خوردگی مقاومت دارند ساخته شده اند مثل فولاد ضد زنگ، فولاد دارای کربن پایین و یا آلیاژ آلومینیوم.

حتما مطالعه کنید
سینی کابل گالوانیزه

۲. یا از فلز آب کاری مقاوم به خوردگی ساخته شده است مثل روی یا اپوکسی

 

نحوه عملکرد سینی کابل در ساختمان

یک سیستم ساختاری سفت و سخت را برای محکم نگه داشتن یا پشتیبانی از کابل ها استفاده می کند. سینی های کابل از کابل ها پشتیبانی می کنند، به روشی که پل های جاده از ترافیک پشتیبانی می کنند. از چندین نوع سینی در کاربردهای مختلف استفاده می شود. یک سینی با کف جامد حداکثر محافظت را از کابل ها ایجاد می کند اما به برش سینی یا استفاده از اتصالات برای ورود یا خروج کابل ها هم باید توجه کرد. محفظه ای عمیق و محکم برای کابل ها کانال کابل یا فرورفتگی کابل نامیده می شود.

 

یک سینی تهویه شده دارای شکاف هایی در قسمت زیر سینی است که باعث می شود مقداری گردش هوا در اطراف کابل ها صورت گیرد، آب تخلیه شود و برخی از گرد و غبار درون سینی ریخته شود.

کاربرد سینی کابل در ساختمان به صورت گسترده است. کابل های کوچک ممکن است از طریق دریچه های تهویه از سینی خارج شوند که ممکن است شکاف یا سوراخ هایی در پایین داشته باشد. یک سینی نردبان دارای کابل هایی است که توسط یک میله تراورس پشتیبانی می شود. آن ها همانند پله های نردبان، در فواصل منظم به ترتیب 4 تا 12 اینچ (100 تا 300 میلی متر) قرارگرفته اند. سینی های نردبان و تهویه ممکن است دارای پوشش های جامد برای محافظت از کابل ها در برابر سقوط اجسام، گرد و غبار و آب باشد.

حتما مطالعه کنید
بهترین سینی کابل استاندارد و کاربرد آن

 

ساختار و کاربرد سینی کابل در ساختمان

روکش های سینی برای استفاده در فضای باز یا در مکان های گرد و غبار ممکن است برای ریختن آوار از جمله گرد و غبار، یخ یا برف باشد. سینی های کابل سبک تر در شرایطی که تعداد زیادی کابل کوچک مانند کابل های شبکه تلفن یا رایانه استفاده می شود، مناسب ترند. این سینی ها ممکن است از مش سیم ساخته شده باشند که سبد کابل نامیده می شوند یا به صورت یک ستون فقرات مرکزی (ریل) با دنده ها طراحی شده اند تا کابل را در هر دو طرف پشتیبانی کنند.

 

سینی های کابل متداول از فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، پلاستیک تقویت شده با الیاف شیشه ساخته شده اند. مواد برای یک برنامه معین بر اساس محل استفاده، انتخاب می شود. سینی گالوانیزه ممکن است از ورق فولادی پیش گالوانیزه ساخته شده در سینی باشد یا ممکن است پس از ساخت گالوانیزه گرم باشد. هنگامی که سینی گالوانیزه در مزرعه به طول بریده می شود معمولاً سطح برش داده شده با یک ترکیب غنی از روی رنگ می شود تا از فلز در برابر خوردگی محافظت کند.

 

انواع و کاربرد سینی کابل در ساختمان

سینی کابل سوراخ دار یکی از انواع پرکاربرد سینی کابل است. سینی کابل سوراخ دار یک قطعه ساختاری است که تهویه یا کف آن جامد است. آنها عمدتا با کابلهای برق وکابل های کنترل استفاده می شوند. بسته به مشخصات مشتری و شرایط، آنها دارای سبک، متوسط ​​و سنگین هستند.

نوع دیگر، سینی کابل نردبان است. سینی کابل نوع نردبان از دو کانال جانبی طولی متصل شده توسط کانال های تراورس جداگانه متصل شده است که از یک محافظ ریل جامد و استحکام سیستم با اتصالات شعاع صاف و انتخاب گسترده ای از مواد برخوردار است. نوع سوم، سینی کابل سبد سینی است. قبل از توضیح کاربرد سینی کابل در ساختمان، باید به طور کامل با انواع و همچنین ساختار آن ها آشنا شد.

حتما مطالعه کنید
زانویی سینی کابل چیست؟

 

کابل سبد به عنوان راه حل هایی برای مسیریابی و پشتیبانی از تعداد زیادی کابل توصیف شده است. سیستم گردش هوا و تهویه کابل را افزایش می دهد. این کابل می تواند در زیر میز، کف، یا سیستم سینی آویز مناسب باشد. می توان سینی های سبد را برای تقاطع ها، مقاطع افقی، بریس های نصب، سخت افزار و برش های سینی جمع کرد. سینی کابل به طور گسترده ای در نصب کابل ها و سیم های زیرزمینی استفاده می شود. شرکت ها مختلف، خدماتی را در یک ستون یا چند ستون برای نصب همزمان یک یا چند اتصال کابل ارائه می دهند.

 انواع و کاربرد سینی کابل در ساختمان

به طور کلی کاربرد سینی کابل در ساختمان بسیار زیاد دارد و با توجه به اینکه چه نوعی از کابل سیمی را مد نظر داشته باشید، کاربردهای آن هم متفاوت خواهد بود. نکته مهم این است که با توجه به نیاز ساختمان باید از کابل های مناسب استفاده کرد.

پیشنهاد ما به شما

ویژگی های سینی کابل pvc

ویژگی های سینی کابل pvc یکی از تجهیزاتی که زیاد مورد استفاده قرار می گیرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش