زانویی سینی کابل چیست؟

زانویی سینی کابل چیست؟

یکی از تجهیزات مهم در سینی کابل، زانویی سینی کابل است که تغییر مسیر سیم ها و کابل ها در انواع پروژه ها را آسانتر می کند. تغییر جهت در مسیر هدایت باید اصولی و صحیح انجام شود.

قبل از اینکه بیان کنیم که زانویی سینی کابل چیست و چه کاربردهایی دارد بدانیم که سینی کابل چیست؟ هدایت سیم ها در یک مسیر مشخص قطعا نیازمند یک وسیله برای مدیریت صحیح آن ها دارد. از این رو برای هدایت تعداد فراوانی سیم از سینی کابل استفاده می شود.

اما شاید این سوال پیش بیایید که در چه محیط هایی نیاز به سینی کابل پیدا می شود؟ در پروژه های عمرانی و ساختمانی نیاز به این محصول به وفور دیده می شود و برای محافظت و مراقبت از کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد اما گاها کابل ها باید تغییر مسیر دهند که این تغییر مسیر از طریق زانویی سینی کابل که یکی از ملزومات سینی کابل است استفاده می شود.

موارد استفاده از زانویی سینی کابل

این زانویی بیشتر جهت ارتباط بین سینی کابل های سایزهای مختلف، در گوشه ها کاربرد دارد. زانویی ها در درجه های مختلف و زاویه های متفاوت عرضه می شوند که عبارتند از:

زانویی های 45 درجه
زانویی های 90 درجه
زانویی داخلی
زانویی خارجی
آبشاری

زانوهای زاویه ۴۵ درجه و ۹۰ درجه تحت عنوان زانوی افقی هستند که برای کابل کشی افقی طراحی و تولید می شوند. برای مسیرهای عمودی از زانویی های داخلی و خارجی و آبشاری استفاده می شود که عمدتا ظاهری T و یا + دارند.

جنس زانویی سینی کابل

از رایج ترین مدل های جنس زانویی سینی کابل می توان به مدل های استیل، گالوانیزه و آلومینیوم اشاره نمود.

حتما مطالعه کنید
تفاوت سینی کابل با نردبان کابل

زانویی آلومینیومی

در پروژه هایی که تعداد کابل ها زیاد است و نیاز است که از یک زانویی با استحکام بالا استفاده شود قطعا محبوب ترین نمونه مدل آلومنیومی است که وزن بسیار کم و استحکام و توان بالایی دارد.

زانویی گالوانیزه

اگر طول عمر و مدت زمان استفاده از زانویی ملاک انتخاب باشد قطعا مدل گالوانیزه چون با ورق گالوانیزه گرم تولید شده طول عمر بالا دارد و به راحتی قابل استفاده در پروژه های مختلف بدون

زانویی استیل

این مدل با ویژگی های متفاوت تری عرضه می شود که تقاضا برای آن تا حدودی بالاتر است. زانویی استیل در انواع ضخامت ها تولید می شود تا قابلیت پوشش دهی و مراقبت از سیم و کابل های زیاد را داشته باشد. ساختار این مدل به نحوی است که به آسانی تغییر شکل می دهند و برای زاویه های مختلف مناسب هستند. این زانویی در نوع عمودی و افقی و داخلی و خارجی عرضه می شود.

از ویژگی ها و مزایای این زانویی به صورت خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد

نتیجه اینکه:

1- عرضه و تولید در ضخامت های 1 میل، 1.25 میل، 1.5 میل، 2 میل و 2.5 میلیمتر .

2- ارتفاع لبه زانویی متنوع و در سایزهای ارتفاع 3 سانت، 4 سانت، 5 سانت و 6 سانت است.

3- ورقی که برای درب زانویی استفاده می شود کمتر از خود ورق زانویی سینی است..

4- تولید شدن در زوایای مختلف 45 درجه و 90 درجه

5- در مدل های مختلف زانویی عمودی و افقی و همچنین داخلی و خارجی تولید و عرضه می شود.

6- رایج ترین موارد استفاده از این مدل در گوشه ها و ارتباط بین سینی کابل های مختلف است.

حتما مطالعه کنید
بهترین سینی کابل استاندارد و کاربرد آن

زانویی افقی و عمودی و کاربرد آن

زانویی سینی کابل در مدل افقی با توجه به مکان قرار گیری آن در زاویه ها و عرض های متفاوتی تولید و عرضه می شود. این محصول پر کاربرد را می توان با نظر پیمانکار در مدل مورد نظر تهیه نمود.

زانویی مدل عمودی یا زانویی رایزری در مکان هایی بیشتر کاربرد دارد که تقاطع های غیر همسطح داشته باشد. این مدل در دو نمونه داخلی و خارجی وجود دارد. کاربرد ای محصول بیشتر در ساختمان های صنعتی، کارخانه ها و پارکینگ ها می باشد. نصب این محصول به مکان نصب آن بسی دارد و ممکن است چند نمونه از این زانویی در پروژه به کار گرفته شود.

خرید زانویی سینی کابل

برای خرید زانویی سینی کابل معمولا پارامترهای مهم دخیل است و هیچ وقت خرید خودسرانه توصیه نمی شود به این دلیل که هر مدل با هر ضخامت و زاویه ای مختص یک مکان و یک قسمت خاص استفاده می شود. آپشن های زیادی در قیمت گذاری و خرید دخیل هستند که همین آپشن ها دخیل عدم یکنواختی قیمت می شود‌. این محصول در زاویه، عرض، ورق، جنس و ضخامت متفاوتی تولید می شود که قیمت گذاری هم بر اساس همین موارد است.

عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت زانویی

زاویه یکی از المان های تاثیر گذار در قیمت است معمولا این محصول در زاویه های مختلف که شامل زاویه 45 درجه داخلی، 90 درجه داخلی و 45 درجه خارجی و 90 درجه خارجی تولید می شود و قیمت ها تا حدودی با هم متفاوت می باشند و در خرید باید دقت کنید که چه زاویه ای مناسب کار شماست.

حتما مطالعه کنید
کاربرد سینی کابل در ساختمان

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر قیمت و خرید، عرض زانویی می باشد معمولا برای هر پروژه ای یک عرض خاص مناسب است. مثلا برای سیم کشی ساختمان از نمونه های با عرض 10 سانتی متر، زانویی با عرض 15 سانتی متر، زانویی با عرض 20 سانتی متر، زانویی با عرض 25 سانتی متر، زانویی با عرض 30 سانتی متر، زانویی با عرض 50 سانتی متر، زانویی با عرض 60 سانتی متر و زانویی با عرض 70 سانتی متر استفاده می شود.

البته ناگفته نماند که نمونه های آبشاری جهت سیم کشی های عمودی مناسب هستند.
بعد از اینکه پارامترهای قیمت زاویه و عرض را در انتخاب خود لحاظ کردی نوبت به ضخامت محصول می رسد. از ویژگی های مثبت این محصول تنوع در ضخامت می باشد. شما با توجه به زاویه و عرض ، ضخامت زانویی را انتخاب می کنید که اگر تطابق نداشته باشد با مشکلاتی روبرو خواهد شد.‌

پس از مشخص شدن زاویه و عرض زانویی سینی کابل باید ضخامت زانویی سینی کابل را در نظر بگیرید. زانویی سینی کابل در ضخامت ها متنوعی تولید می شود. برای انتخاب ضخامت زانویی معمولا باید زاویه و عرض زانویی سینی کابل مشخص شود. زیرا در صورت عدم تطابق زاویه و عرض با ضخامت زانویی سینی کابل در طول نصب سینی کابل با مشکلاتی روبرو خواهید شد.

این زانویی در ضخامت های 5/0 میلی متری، 0/7 میلی متری، 0/9 میلی متری، 1 میلی متری، 2 میلی متری، ، 1/25 میلیمتری، 1/5 میلی متری و 2/5 میلی متری وجود دارد که هر کدام قیمت نسبتا متفاوتی دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توان به وب سایت رسمی شرکت سینی کابل آریا مراجعه نمود.

پیشنهاد ما به شما

سینی کابل گالوانیزه

سینی کابل گالوانیزه

مزایای استفاده از سینی کابل گالوانیزه در سیستم‌های کابل‌کشی سینی‌ کابل گالوانیزه از جمله اجزای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش