اهمیت قطعات سینی کابل

قطعات سینی کابل

برای سیم کشی ساختمان ها معمولا از سینی کابل بهره می گیرند و شامل قطعاتی است که بدون آنها امکان سیم کشی وجود ندارد و جز لاینفک آن به شمار می رود. به عبارتی دیگر این قطعات در زمره لوازمی هستند که کاربرد های آن را مشخص نموده و تکمیل می کنند. در سیم کشی ساختمان های مختلف از این سینی ها بهره می گیرند. البته به جز ساختمان های بلند در سایر مکان ها مانند مراکز تجاری و اداری و کارخانه های بزرگ نیز قابلیت استفاده دارند.

احتمالا با گذر بر برخی ساختمان ها چشم شما به محیط هایی افتاده باشد که پر از سیم های برق بوده باشد و به صورت در هم و پراکنده به هم وصل شده باشند. با امکان اینکه مالک ساختمان بتواند از این سینی ها استفاده کند، تصور کنید ساختمان چه نظم فوق العاده ای به خود می گیرد و از به هم ریختگی نجات پیدا کرده و در آینده هم در صورت تغییرات احتمالی کار برای تعمیر کاران راحت تر خواهد بود.

برای آنکه بتوانید در همه مکان ها و در هر شرایطی این نظم را برقرار کنید باید کار با این سینی ها را در دستور کار خود قرار دهید و البته جانمایی در هر مکانی نیازمند استفاده از ابزار های جانبی نیز است که باید مورد توجه باشد.

قطعات سینی کابل

کاربرد این قطعات

قطعات سینی کابل به طور معمول دارای کاربرد های زیادی هستند و در عین حال از تنوع بسیاری نیز برخوردار می باشند. در واقع در اکثر کارخانه ها به جای آنکه از سیم کشی روکار استفاده کنند، از روش جایگزین آن به نام سینی کابل بهره گرفته اند. امروزه بیشترین بهربرداری از این وسیله در موسسات و صنایع گوناگون و کارخانجات و شرکت ها و نیز تولیدی ها است.

حتما مطالعه کنید
سینی کابل گالوانیزه

در یک محیط کارگاهی و یا مسکونی اگر کلیه سیم کشی های رو کار را دنبال کنیم، می توانیم به میزان در هم ریختگی و انبوه زیادی از سیم ها پی ببریم. این مساله باعث می شود که آلودگی بصری زیادی برای محیط مورد نظر به وجود بیاید. از طرفی اگر از وسیله و قطعات همراه آن استفاده شود، محیط با نظم و زیبایی بسیار زیادی روبرو می شود و از هرگونه شلختگی جلوگیری می شود. یکی دیگر از کاربرد های این قطعات می تواند در هدایت نمودن صحیح سیم ها باشد که فوق العاده از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.

از دیگر کاربرد های آن می توان به محافظت از هادی ها در برابر آسیب های احتمالی است که بسیار موثر عمل می کنند. نظم بخشیدن به سیم ها علاوه بر موارد یاد شده در برخی مواقع می تواند وسیله ای باشد برای نصب لامپ ها و مهتابی ها در محل کار که اغلب مهندسان از آن استفاده بهینه می کنند.

مهمترین قطعات سینی کابل

در انجام امورات مربوط به سیم کشی ساختمان ها و سایر مکان هایی که نیاز به تامین برق برای دستگاه ها و سیستم روشنایی دارند به تجهیزاتی نیاز است. در این میان برخی موقعیت ها هستند که علاوه بر سینی کابل بر سایر ابزار ها مانند قطعات تعبیه شده در آن برای رد کردن پیچ و خم ها و طی نمودن مسیر های عمودی و افقی نیاز داریم که مهمترین آنها عبارتند از:

1 نردبان کابل
2 چهار راهی
3 ساپورت سینی
4 رابط
5 سه راهی
6 زانویی
7 پیچ کله قارچی
8 مهره و واشر
9 جداکننده
10 درب گالوانیزه

حتما مطالعه کنید
نقش سینی کابل در کابل کشی

 

• کاربرد درب سینی کابل

درب سینی کابل یکی از قطعات سینی کابل است که مهمترین موارد استفاده آن در مکانهایی است که سیم های برق بیشتر در معرض خطر و آسیب دیدگی قرار دارند. در حقیقت نقش درب محافظت نمودن از کلیه سیم ها و کابل های عبوری از داخل سینی است. ضمن آنکه نصب درب زیبایی خاصی را به ظاهر محل مورد نظر به ارمغان می آورد.

کاربرد زانویی سینی کابل و انواع آنها

از دیگر قطعات زانویی سینی کابل است که به تناسب خود دارای کاربرد های زیادی می باشد. بیشترین کاربرد این قطعه در مکان هایی است که نمی توان سیم کشی را به صورت مستقیم ادامه داد و حتما باید پیچ و خم هایی در آن ایجاد کرد و سپس سیم برق را عبور داد. این قطعه دارای انواع مختلفی است که از جمله آن می توان به زانویی 90 درجه عمودی و افقی، زانوی ی 45 درجه افقی و همچنین زانویی قابل تنظیم عمودی اشاره نمود. نمونه آخری که ذکر شد بنا به استفاده های زیادی که دارد، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

• کاربرد رابط

رابط یکی ازدیگر از قطعات سینی کابل است که به طور قطع مورد نیاز است و نمی توان نقش آن را نادیده گرفت رابط است. متصل کردن قطعات به یکدیگر نیازمند رابط هایی است که برای این کار ایجاد شده اند. در حقیقت نقش انها برقراری ارتباط بین دو سینی است

• نردبان کابل چیست و چه کاربردی دارد؟

در برخی مواقع امکان دارد برای انتقال سیم ها به صورت عمودی با مشکل مواجه شویم. در این صورت می توانیم از نردبان کابل استفاده کنیم. نقش این قسمت از قطعات سینی کابل برای عبور دادن کابل هایی است که به صورت عمودی می باشند. در اقع مکان های با ارتفاع خیلی زیاد برای عبور دادن و محکم کردن سیم ها از این قطعه استفاده می کنند.

حتما مطالعه کنید
ویژگی های سینی کابل pvc

نقش سه راهی و چهار راهی در سیم کشی ساختمان

همانطور که از نام آنها مشخص است این بخش از قطعات سینی کابل برای مکان هایی که لازم است از چند جهت برای عبور سیم های برق استفاده شود مورد بهره برداری قرار می گیرند. به عنوان مثال می توان گفت که مسیر هایی را که به یکدیگر متصل می شوند را به تناسب نیاز از سه راهی ها و یا چهار راه ها استفاده می کنند تا هم از می زان سیم کمتری استفاده شود و هم نمای زیباتری را به محیط ببخشند.

کاربرد ساپورت

این قطعه هم که بر روی دیوار قابل نصب است برای جلوگیری از آسیب دیدگی برای ثابت کردن و محکم نمودن سینی به کار برده می شود. شرکت سینی کابل آریا به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان کلیه ابزار های سینی کابل به شمار می رود که می توانید با خیال راحت و اطمینان از کیفیت و قیمت ان نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز خود اقدام نمایید.

پیشنهاد ما به شما

سینی کابل گالوانیزه

سینی کابل گالوانیزه

مزایای استفاده از سینی کابل گالوانیزه در سیستم‌های کابل‌کشی سینی‌ کابل گالوانیزه از جمله اجزای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش