تفاوت سینی کابل با نردبان کابل

تفاوت سینی کابل با نردبان کابل

نردبان کابل که معمولا به صورت پیش ساخته هستند به سازه های فلزی گفته می شوند که در دو طرف آن دو ریل جانمایی شده اند و به وسیله پله هایی به هم وصل شده اند.این پله ها به صورت عمود بر ریل ها و در عرض سازه قرار گرفته اند و ریل ها را به همدیگر وصل نموده اند.

کل این سازه موجب شده است تا مسیری اطمینان دار را برای رد کردن کابل ها و سیم های برق را به وجود بیاورد.این سازه ویژگی های منحصر به فرد زیادی را دارد که باعث شده است بیشتر مشتریان به استفاده از آن روی بیاورند و از آن استفاده کنند.مقاومت بسیار زیاد آن در برابر رطوبت هوا،مقاومت در برابر آتشسوزی و شرایط سخت اب و هوایی از خصوصیات آن هستند.

این ابزار از انواع مختلفی نیز برخوردار است که بنا به محیطی که در آن به کار برده می شود می توانند متفاوت باشند.گالوانیزه عمقی داغ و فولادی و فایبر گلاس و آلومینیوم از نومنه جنس هایی هستند که تولید می شوند.

تفاوت سینی کابل با نردبان کابل

سینی کابل برق چیست

یکی از مهمترین ابزار هایی که در اکثریت سیم کشی های ساختمان های پر تراکم و صنایع و کارخانه های کاربرد زیادی دارد سینی کابل برق است.وظیفه این ابزار محافظت و نظم دادن به کلیه کابل هایی است که از درون آن رد شده اند.در مکان هایی که از تراکم زیاد سیم ها و کابل های برق برخوردار است برای آنکه بتوانند در زمان انجام تعمیرات احتمالی دسترسی اسان تری به این مجموعه داشته باشند آنها را درون این سینی ها قرا می دهند تا هم از نظر بصری ظاهر مناسب تری داشته باشند و هم از لحاظ فنی در شرایط مناسب تری قرار بگیرند و از خرابی های متوالی در امان باشند.

حتما مطالعه کنید
 انواع پوشش سینی کابل

مقایسه بین سینی و نردبان

سینی کابل برق و نردبان کابل از ابزار های مهمی محسوب می شوند که در صنعت برق کاربرد زیادی دارند و بدون آنها امکان کار در کارخانه ها و صنایع بزرگ وجود ندارد و نمی توان به سیم کشی های عظیم پرداخت.

این سازه ها با توجه به اینکه هر دو در صنعت سیم کشی و الکتریکی کاربرد دارند،داراری شباهت های زیادی هستند و به نوعی مکمل یکدیگر هستند.در مکان هایی که امکان استفاده از سینی وجود ندارد باید از نردبان استفاده نمود و بالعکس.اما در هر صورت علی رغم شباهت های زیاد،یک سری تفاوت بین این دو ابزار وجود دارد که سبب شده است کارکرد متفاوتی را برای انها مشخص نماید.

یکی از این تفاوت ها داشتن تهویه بهتر و مناسب تر این محصول به نسبت نوع دیگر است.در نقطه مقابل نیز تفاوت دیگر وجود دارد و آن مقاومت بسیار زیاد سینی است که که سبب شده است پشتیبانی بیشتر و بهتری را به نسبت نردبان ارائه دهد.در تعریفی که از ابزار سینی آمده است می توان از آن برای تردد استفاده کرد،اما برابر استاندارد هایی که در این خصوص وجود دارد چنین اجازه ای به هیچ کس داده نشده است.

خصوصیات نردبان کابل

جدا از موارد بالا،یک سری از تفاوت های دیگر نیز وجود دارند که کاربرد آنها را از یکدیگر به طور کامل متمایز می کند.در ابتدا خصوصیات نردبان کابل را بررسی خواهیم کرد و پس از آن به نوع دیگر خواهیم پرداخت:

• نردبان ها به طور معمول دارای سازه قوی هستند که در اغلب مکان هایی که بیشتر به صورت عمود هستند کاربرد زیادی دارند.

حتما مطالعه کنید
اهمیت قطعات سینی کابل

• در این ابزار به راحتی می توان آنها را مونتاژ نمود و قطعات آن را سر هم بندی کرد.

• در نردبان ها به دلی فضای بازی که در آنها وجود دارد هوا به راحتی گردش پیدا می کند و باعث می شود در شرایطی که بار ترافیکی زیادی بر روی آن وجود دارد هیچگونه مشکلی به وجود نیاید و دچار حرارت نشود.

• زمانی که این نوع ساخته شده و به تولید می رسد،از مواد اولیه کمتری استفده می شود.به همین دیل وزن آن نیز کمتر می باشد.

• با نظرداشت به سازه ای که از آن با تولید رسیده است توانایی وزن قابل توجهی را نیز دارد.

• در بیشتر مکان هایی که قابل دید نمی باشند و یا کمتر توسط افراد دیده می شوند مورد استفاده قرار می گیرند.زیر زمین های و صنایع مختلف بیشترین استفاده از آن را دارند.

• با عنایت به اینکه مواد کمتری در تولید آنها به کار می رود،به تبع از قیمت پایین تری برخوردار بوده و برای مصرف کنندگان نیز مقرون به صرفه می باشد.

خصوصیات سینی کابل

با توجه به ویژگی هایی که برای نردبان ذکر شد،در این بخش خصوصیاتی را نیز برای نوع دیگر خواهیم گفت تا مصرف کنندگان به راحتی بتوانند محصول خود را انتخاب کنند.

• با توجه به اینکه این محصول هم مانند نوع قبلی از سوراخ هایی برای تهویه ها در آن استفاده شده است اما این میزان به اندازه ای نیست که بتوان از توان حدکثری ان بهره برد و ریسک استفاده از تعداد بالای کابل را بر اثر حرارت احتمالی افزایش می دهد.در نتیجه باید از میزان ظرفیتی که توسط کارخانه تعیین شده است بهره برد.

حتما مطالعه کنید
مقایسه لوله فلکسیبل و لوله فولادی برق

• سیم هایی که در درون سینی جای میگیرند را اگر بخواهیم از لحاظ مکانیکی و فیزیکی به آنها نگاه کنیم می توان گفت که ایمنی بالاتری نسبت به نوع دیگر دارند.

• با نظر داشت به اینکه این نوع از زیبایی بیشتری برخوردار هستند،در اکثریت مواقع انها را علی رغم نردبان ها که از دید عموم پنهان بودند،در معرض دید نصب می کنند که هم سیم را می پوشانند و هم جلوه ای منحصر به فرد به محیط خواهند داد.

• این نوع با توجه به شرایط محیطی که وجود دارد،دارای تنوع رنگ می باشد و فرد می تواند از هر رنگی که متناسب با محیط کارش است استفاده نماید و آن را مطابقت دهد.

• از نظر اقتصادی با توجه به اینکه مواد مصرفی بیشتر در تولید آنها به کار رفته است دارای قیمت بالاتری هستند و سایر برای برخی خریداران مقرون به صرفه نباشد.

شرکت سینی کابل آریا با توجه به اینکه در زمینه های مختلف تولید سینی و نردبان کابل و لوله فولادی برق انواع تجهیزات مرتبط با سیم کشی ساختمان ها و صنایع و … فعالیت دارد،این توانایی را دارد که به بهترین نحو خدمات خود را در زمینه فروش محصولات از طریق سایت و تبلیغات اینترنتی به مشتریان ارائه دهد.

پیشنهاد ما به شما

سینی کابل گالوانیزه

سینی کابل گالوانیزه

مزایای استفاده از سینی کابل گالوانیزه در سیستم‌های کابل‌کشی سینی‌ کابل گالوانیزه از جمله اجزای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش