مقایسه لوله فلکسیبل و لوله فولادی برق

لوله فلکسیبل و لوله فولادی برق

در میان محصولاتی که از آنها بهره می گیرند دو نوع از آنها کاربرد زیادی دارند. یکی از این انواع لوله فولادی برق و نوع دیگر لوله فلکسیبل است که هر کدام از آنها با توجه به نوع کاربری که دارند از آنها استفاده می شود. در هر صورت مساله ای که باعث می شود کاربرد آنها تعیین کننده باشد میزان تفاوت هایی است که دارند.

در صنعت برق کشی ساختمان چه تفاوت هایی میان لوله فلکسیبل و لوله فولادی برق وجود دارد؟ در برق کشی ساختمان ها به طور معمول ابزار های زیادی استفاده می شود که یکی از مهمترین و کاربردی ترین آنها لوله هایی است که مورد استفاده قرار می گیرند. این لوله ها در اندازه ها و انواع مختلف تولید شده و به بازار عرضه می شوند.

آشنایی با لوله فلکسیبل

لوله فلکسیبل یک از ابزار هایی می باشد که در صنایع مختلف و برای انجام امورات ساختمانی از آن استفاده می شود. یکی از کاربرد های آن محافظت از سیم ها و کابل ها در سیستم های برقی و تاسیسات مربوط به آنها است.

در حقیقت این لوله ها بیشتر برای آنکه از سیم های مورد استفاده در تاسیسات کارخانه ها و ساختمان ها و … نگهداری کنند و از بروز آسیب به آنها جلوگیری کنند به کار برده می شوند و به دلیل خصوصیاتی که دارند می توان از آنها در محیط هایی باز و غیر مسقف استفاده نمود. این نوع لوله به طور معمول در رنگ مشکی و سفید به بازار عرضه می شود که رنگ مشکی آن بیشتر از رنگ سفید مورد پسند مشتریان قرار می گیرد.

حتما مطالعه کنید
نقش سینی کابل در کابل کشی

مشخصه های فلکسیبل و کاربردهای آن

موادی که این لوله ها از آن تولید می شود به طور معمول از ورق های فولادی گالوانیزه است. یکی از دلایلی که از این نوع ورق استفاده می شود به دوام و طول عمر زیاد است. از دیگر مشخصه های این لوله ها میزان مقاومت بسیار زیاد در برابر رطوبت و سایش است که به نحو چشم گیری عملکرد بهتری دارند. سوای همه ویژگی هایی که برای این نوع لوله مطرح شد، یک ویژگی دیگری دارند که از هر نظر برای مشتریان قابل توجه می باشد و آن میزان بالای انعطاف پذیری این نوع لوله است.

با نظرداشت به مشخصه هایی که برای آن ذکر شد کاربرد های گوناگون و متنوعی را نیز می توان برای آن در نظر گرفت. یکی از این کاربرد ها در تاسیسات الکترونیکی است که بیشتر دارای شرایط خاص همچون رطوبت زیاد و گرد و غبار هستند. از دیگر مواردی که از این نوع لوله ها استفاده می کنند سیستم هایی است که وظیفه آنها تهویه مطبوع در ساختمان ها و کارخانجات است.

هم چنین در سقف های کاذب و کف های کاذب، سیستم های امنیتی و یا حتی نصب دوربین های مداربسته می توان از این نوع به کار برد و استفاده بهینه را نمود.

لوله فلکسیبل

 

انواع لوله فلکسیبل

لوله فلکسیبل دارای دو نوع می باشد که نوع اول آن روکش دار است و نوع دومی که به تولید می رسد شامل بدن روکش آن می شود. با توجه به اینکه استفاده متنوعی از این لوله ها می شود به طور معمول از سایز های گوناگونی برخوردار هستند. شرکت سینی کابل آریا انواع لوله را علی الخصوص فلکسیبل را در اندازه های مختلف به تولید می رساند که از سایز شماره 9 که کوچکترین آنها است تا سایز 100 که بزرگترین اندازه می باشد را شامل می شود و می توان در لوله کشی های ساختمانی و انواع کابل کشی ها از آنها بهره کافی را برد.

حتما مطالعه کنید
سینی کابل گالوانیزه

آشنایی با لوله فولادی برق و انواع آن

لوله فولادی برق یا همان کاندوئیت یکی از محبوب ترین لوله ها نزد استفاده کنندگان است. این نوع لوله برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در محیط های صنعتی و غیر صنعتی که در داخل و خارج از محیط آن به کار برده می شوند، کاربرد زیادی دارند. ویژگی های منحصر به فرد آنها باعث شده است که گرایش صاحبان صنایع و مهندسان به استفاده از این مدل روز به روز افزایش یابد.

یکی از این ویژگی ها شکل دهی بسیار راحت و ساده است. فرم دهی این لوله ها را معمولا به وسیله دستگاه لوله خم کن انجام می دهند. برای اینکار نیازی به حمل لوله به کارگاه نیست و در محلی که قرار است نصب شوند می توان این کار را انجام داد. یکی دیگر از مشخصه های این مدل از لوله میزان مقاومت بسیار زیاد در برابر ضربانت سنگین فیزیکی و مکانیکی، حیوانات موذی و گرد و غبار و … است.

البته به دلیل شکل و ظاهر شکیلی که دارند در اکثریت منازل و ساختمان های مسکونی و اداری از آنها استفاده می شود.این نوع لوله ها دارای اجزای دیگری هستند که بدون آنها نمی توان کار را پیش برد و به اتمام رساند و بنا به محلی که در آن کار گذاشته می شود به هر کدام از این اجزا نیاز پیدا خواهید کرد. از جمله قطعات جانبی آن عبارتند از:

انواع بوشن، زانویی ساده، زانویی درب دار، سه راهی ساده، براس بوشن، کاندولت، بست انتهایی، سر لوله پلاستیکی، بست اسپیت، زانویی دور دار، سه راهی درب دار، تبدیل لوله برق و درپوش از نوع پلاستیکی و یا آلومینیومی.

حتما مطالعه کنید
تفاوت سینی کابل با نردبان کابل

انواع لوله فولادی به همراه کاربرد آنها

لوله فولادی برق به مانند سایر انواع لوله دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها نیز کاربرد متنوع خود را می توانند داشته باشند و به فراخور تناسبشان مورد استفاده قرار می گیرند.

• لوله فولادی رنگی (مشکی)

یکی از دلایلی که از لوله های رنگی استفاده می شود را می توان به مقاومت بسیار زیاد در برابر رطوبت و زنگ زدگی نسبت داد. کاربرد این نوع لوله ها بیشتر در بتن و یا حتی فضاهای داخلی ساختمان ها می باشد. به عبارتی دیگر اینطور می توان عنوان کرد که در فضاهایی که پوشیده نمی شوند و در برابر دید ساکنیم هستند از این نوع استفاده می کنند.

• لوله گالوانیزه گرم

نوع دیگری از انواع لوله وجود دارند که از آبکاری عمقی گرم تولید می شوند و کاربرد آنها بیشتر در مناطق مرطوب و بارانی است. البته نوع دیگری نیز به تولید می رسد که به لوله های درزجوش معروف هستند و کاربرد آنها در زیر اندود گچی است و به وسیله موادی مانند روی کاملا پوشیده هستند.

کارخانه سینی کابل آریا با سابقه طولانی در تولید لوله های فولادی و فلکسیبل توانسته است تا حدود خیلی زیادی جوابگوی نیاز مشتریان باشد.

پیشنهاد ما به شما

سینی کابل گالوانیزه

سینی کابل گالوانیزه

مزایای استفاده از سینی کابل گالوانیزه در سیستم‌های کابل‌کشی سینی‌ کابل گالوانیزه از جمله اجزای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش