بهترین سینی کابل استاندارد و کاربرد آن

سینی کابل استاندارد

سینی کابل استاندارد به این دلیل طراحی و به تولید رسیده است که کلیه نیاز های مربوط به جابجایی و عبور سیم ها و کابل های برق که از تراکم زیادی برخوردار هستند را به شکل منظم و زیبا سامان دهی کند و برای آنها یکی مسیر امن در تاسیسات الکتریکی ایجاد نماید. به عبارتی دیگر وظیفه این دسته از ابزار ها محافظت و مراقبت از سیم هایی است که در خدمت تاسیسات الکتریکی هستند.

نقاطی که می توان انواع آن را نصب کرد شامل کلیه محیط های روباز و همچنین مکان هایی مسقف می باشند. با توجه به انواع مختلفی که دارند از هر کدام آنها در محیط های باز و یا بسته می توان استفاده لازم را برد.

سینی کابل استاندارد

معیار های سینی کابل استاندارد

برای انتخاب بهترین سینی کابل استاندارد در ابتدای امر باید معیار هایی که برای این کار نیاز داریم را مشخص نموده و سپس هرگونه اقدامی برای خرید را انجام دهیم. همانگونه که می دانید سینی کابل ها برای پشتیبانی و مجافظت از سیم ها و کابل های برق مورد استفاده قرار می گیرند.

برای آنکه سیم ها در پروسه ارتقا و انتقال شبکه ها دچار اختلال و مشکل نشوند، از این ابزار بهره می گیرند که اکثریت آنها پانچ شده می باشند. پانچی که انجام می شود به دلیل مبادله گرما و هوای خنک بین کابل ها است. در برخی مواقع از این تجهیزات برای استفاده در مکان هایی که در زیر زمین واقع شده اند کاربرد دارند.

این درحالی است که اکثریت آنها بر روی دیوار قابل نصب هستند و به صورت سقف معلق می باشند. اگر بخواهیم حالت مقایسه ای را در نظر بگیریم، خواهیم فهمید که این سیستم ها بیشتر از سایر انواع مانند لوله فولادی برق کاربردی تر هستند. چراکه این مدل امکان دسترسی آسان را به افراد خواهد داد. در حالی که لوله های فولادی به صورت بسته می باشند و به راحتی نمی توان به کابل ها و سیم های داخل آن دسترسی پیدا کرد.

حتما مطالعه کنید
سینی کابل گالوانیزه

مشخصه های نوع استاندارد

سینی کابل استاندارد دارای مشخصات زیادی هستند که در هنگام خرید باید به آنها توجه داشت. مطمئنا در نظر گرفتن شرایطی که در ذیل هم به آن اشاره شده است می تواند شما را در رسیدن به هدف مطلوب کمک زیادی بکند.

• یکی از این مشخصات سینی کابل استاندارد میزان سیم ها و کابل هایی است که سیستم از آن پشتیبانی می کند. باید در نظر داشته باشیم که سایز آن را متناسب با نوع کار خود تهیه کنیم تا هم از نظر زیبایی و هم از نظر کاربردی با مشکل مواجه نشویم.

• در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و ساختمانی از دیگر مولفه ها است.

• اینکه نوعی را که تهیه می کنیم نسبت به زنگ زدگی تا چه حدی حساسیت دارد.

• میزان نیرویی که بر اثر وزن زیاد بر آن وارد می شود و استحکامی که سینی باید داشته باشد.

• باید میزان آزاد بودن سیم ها در سینی به طور دقیق باشد.

• توانایی اضافه نمودن سینی کابل های اضافه به آن

• نحوه ی نصب آن و میزان مشکلاتی که در نصب وجود دارد در چه حدی باشد.

• طول و عرض سینی کابل با توجه به محیط هایی که از آن استفاده می شود.

کاربرد های سینی کابل استاندارد

سینی کابل استاندارد در تاسیسات و الکتریکی و صنایع مختلف کاربرد های فراوانی دارد. از این ابزار بیشتر در کارخانجات و کارگاه ها و نیز ساختمان های اداری و مسکونی استفاده خواهد شد. یکی از مهمترین کاربرد های آن برای نظم دادن به سیم کشی هایی است که از تعداد بالایی برخودار هستند.

حتما مطالعه کنید
نقش سینی کابل در کابل کشی

در کارخانه هایی که از میزان کابل های بسیار زیادی برای تامین برق استفاده می کنند، به جهت اینکه نحوه دسترسی به این کابل ها به سهولت انجام پذیرد و تعمیرات احتمالی در کمترین زمان انجام شود از این ابزار برای نظم دادن و تسهیل در کار استفاده می کنند.

برای استفاده راحت تر و کاربردی تر معمولا در انواع گوناگونی به تولید می رسند. برای مثال نوع چهار خم و شش خم با ضخامت های مختلفت به تولید می رسند. اگر بخواهیم این سینی ها را به همدیگر و به صورت استاندارد وصل کنیم می توانیم از پیج های مخصوص به ان استفاده کنیم که پیچ رول بولت یکی از انواع آن می باشد.

برای آنکه سیم های درون سینی به صورت اصولی محکم شوند و به آنها آسیبی وارد نشود باید از بست های کمربندی استفاده کنیم. کابل های مورد استفاده علاوه بر حرکت های افقی که دارند می توان آنها را نیز به وسیله سینی در جهات عمودی نیز عبور داد.

ویژگی های این نوع سینی کابل

در تولید سینی کابل استاندارد موارد گوناگونی باید رعایت شود که به تناسب هر کدام از آنها استاندارد های خاصی تعریف شده است. رعایت نمودن کلیه استاندارد ها موجب افزایش کیفیت و میزان مقاومت بسیار زیاد محصول تولید شده در برابر آسیب های محیطی می شود. با این وجود یک سینی کابل با کیفیت باید شرایط زیر را دارا باشد.

داشتن حفره های منظم یکی از ویژگی ها یک محصول با کیفیت است. کاربرد این حفره ها به دلیل تبادل هوای بیرون با داخل و جلوگیری از افزایش ناگهانی دما صورت می گیرد. تولید در اندازه و ابعاد مختلف یکی دیگر از مواردی است که در سینی استاندارد بسیار حائز اهمیت است.

حتما مطالعه کنید
زانویی سینی کابل چیست؟

برخی کارخانه ها و ساختمان ها بنا به ظرفیتی که دارند امکان دارد سایز بزرگ و برخی دیگر سایز کوچک را مورد استفاده قرار بدهند که در صورت عدم سایز بندی با مشکل مواجه خواهند شد. به همین منظور شرکت های تولیدی این مهم را مد نظر قرار می دهند. استفاده از متریال مطابق با استاندارد های تعیین شده در تولید محصول با کیفیت مهم و ضروری به نظر می رسد.

این مواد می توانند در شرایط بد محیطی مانند باران و رطوبت زیاد و … مقاومت بالایی از خود نشان دهند. ضخامت هم از دیگر مواردی است که می توان به آن توجه داشت. به طور حتم برای تحمل وزن کابل، یکی از مولفه های اصلی ضخامت می باشد.

شرکت سینی کابل آریا با توجه به اینکه تجربه زیادی در زمینه تولید این محصول دارد و خط تولید آن کلیه استاندارد های لازم را از سازمان مربوطه دریافت نموده است، قادر خواهد بود که کلیه نیاز بازار را تامین نماید. به همین منظور مشتریان گرامی برای خرید محصولات این شرکت به آدرس ما مراجعه کنند و یا از طریق فضای مجازی با ما در ارتباط باشند.

پیشنهاد ما به شما

سینی کابل گالوانیزه

سینی کابل گالوانیزه

مزایای استفاده از سینی کابل گالوانیزه در سیستم‌های کابل‌کشی سینی‌ کابل گالوانیزه از جمله اجزای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش